Demex Group / Bygg, väg och mobila avspärrningar / Leveransvillkor
Leverans av varor från Demex lager sker Ex Works (EXW) enligt Incoterms 2020, vilket bl.a. innebär att ansvaret för produkten övergår till köparen när vi packat den på lämpligt sätt och kör ut den genom porten, även om vi ombesörjer bokningen av transport.
Vi ombesörjer om inget annat avtalas att boka transporten, där vi vanligtvis samarbetar med Schenker eller DHL, och fakturerar transportkostnaden till kund.
Din beställning levereras till den adress vi kommit överens om vid orderläggandet.
Kunden ansvar för att det finns farbar väg för lastbil med släp till lossningsplatsen samt att det finns en person på plats vid mottagningen av gods.
Leverans sker med vanliga lastbilar som standard, ej kranbilar. Därför krävs normalt sett maskinell lossningshjälp på leveransadressen, vilket är köparens ansvar att tillhandahålla. Önskas kranbilslossning går det i vissa fall köpa till denna tjänst.
I ditt ansvar som kund ingår att besiktiga godset för ev. transportskador vid mottagandet och dokumentera dessa. Vid reklamation av transportskador vid transport med Schenker eller DHL använd länk till formulär nedan. Vid behov bistår vi med kopia på faktura och produktvikter. Var medveten om ev. begränsningar i ersättningsnivåer om inte extra transportförsäkring tecknats.
Om problem uppstår under transporten, eller om ni behöver beställa (köpa) ersättningsvara för transportskadat gods är vi måna om att hjälpa er med detta.
Fyll i dina uppgifter här så kontaktar vi dig inom kort.